divendres, 6 de febrer del 2015

JUGAM A LES XANGUES



Quadrat de números: S’ha de saltar totes les caselles, seguint l’ordre numèric i tenint en compte que els números estan desordenats, saltant a peu coix o peus junts. Una vegada arribam al darrer número, es pot fer el camí de tornada seguint l’ordre invers.



Rectangular: Es tira una pedra (o fusta) a la 1a casella i a peu coix s’ha d’anar movent la pedra de casella en casella fins el número final. Si la pedra surt del rectangle o cau a una casella equivocada es perd el torn.



L’Infern: S’ha de saltar totes les caselles, seguint l’ordre numèric, saltant a peu coix o peus junts. Entre les caselles 5 i 6 hi ha la casella de l’infern, la qual no es pot trepitjar. Una vegada arribats fins al final, es pot fer el camí de tornada seguint les mateixes pautes.


Terra i Cel: El primer jugador es posa damunt la casella de terra i llança una pedra (o fusta, xapa...) intentant encertar la 1a casella. Després ha de saltar a peu coix de casella en casella sense trepitjar la que té la pedra o fusta. A les caselles que estan juntes s’han de posar un peu a cada una al mateix temps. S’ha de passar per totes les caselles fins arribar a la casella del cel, on es poden posar els dos peus per descansar, i  després es torna cap a la casella on hi ha la pedra, es recull, s’arriba la casella de terra i es surt fora de la xarranca.
Si s’aconsegueix fer tot el recorregut sense fer errades, quan torni a ser el seu torn, ha de llançar la pedra (o fusta, xapa...) a la 2a casella i així successivament.


Caragol: El primer jugador es posa damunt el cap del caragol i llança una pedra (o fusta, xapa...) intentant encertar la 1a casella. Després ha de saltar a peu coix de casella en casella sense trepitjar la que té la pedra o fusta.
S’ha de passar per totes les caselles fins arribar al centre del caragol, on es poden posar els dos peus per descansar i canviar el peu amb el que saltar per tornar cap a la casella on hi ha la pedra o fusta, es recull, s’arriba dins el cap del caragol i es surt fora de la xarranca.
Si s’aconsegueix fer tot el recorregut sense fer errades, quan torni a ser el seu torn, ha de llançar la pedra o fusta a la 2a casella i així successivament.