Quadrat de números: S’ha de saltar totes les caselles,
seguint l’ordre numèric i tenint en compte que els números estan desordenats,
saltant a peu coix o peus junts. Una vegada arribam al darrer número, es pot
fer el camí de tornada seguint l’ordre invers.
Rectangular: Es tira una pedra (o
fusta) a la 1a casella i a peu coix s’ha d’anar movent la pedra de casella en
casella fins el número final. Si la pedra surt del rectangle o cau a una
casella equivocada es perd el torn.
L’Infern: S’ha de saltar totes les caselles, seguint l’ordre
numèric, saltant a peu coix o peus junts. Entre les caselles 5 i 6 hi ha la
casella de l’infern, la qual
no es pot trepitjar. Una vegada arribats fins al final, es pot fer el camí de
tornada seguint les mateixes pautes.
Terra i Cel: El primer jugador es
posa damunt la casella de terra i llança una pedra (o fusta, xapa...)
intentant encertar la 1a casella. Després ha de saltar a peu coix de casella en
casella sense trepitjar la que té la pedra o fusta. A les caselles que estan
juntes s’han de posar un peu a cada una al mateix temps. S’ha de passar per
totes les caselles fins arribar a la casella del cel, on es poden posar els dos peus per descansar, i després es torna cap a la casella on hi ha la
pedra, es recull, s’arriba la casella de terra
i es surt fora de la xarranca.
Si s’aconsegueix fer tot el recorregut sense fer errades, quan torni a ser
el seu torn, ha de llançar la pedra (o fusta, xapa...) a la 2a casella i així
successivament.
Caragol: El primer jugador es posa damunt el cap del caragol i llança una pedra (o fusta, xapa...)
intentant encertar la 1a casella. Després ha de saltar a peu coix de casella en
casella sense trepitjar la que té la pedra o fusta.
S’ha de passar per totes les caselles fins arribar al centre del caragol, on es poden posar els dos peus per
descansar i canviar el peu amb el que saltar per tornar cap a la casella on hi
ha la pedra o fusta, es recull, s’arriba dins el cap del caragol i es surt fora de la xarranca.
Si s’aconsegueix fer tot el recorregut sense fer errades, quan torni a ser
el seu torn, ha de llançar la pedra o fusta a la 2a casella i així
successivament.